live every day like its your lastSteve jobs
Kanaal: specials
Propositie: structurele donateurs
Mensen reizen tegenwoordig graag naar verre bestemmingen en willen daarmee zo veel mogelijk zien van de wereld. In het concept ‘op reis met’ stappen wij letterlijk een andere wereld binnen en nemen wij de consument mee naar de stad Siem Reap om het probleem seksuele uitbuiting dichtbij te halen. Terre des Hommes gaat de strijd aan tegen kinderuitbuiting en de consument kan hierbij helpen. Kindersekstoerisme is iets waar we niet snel mee geconfronteerd worden in Nederland. Het roept een gevoel van walging op en het liefst sluiten we hiervoor onze ogen. Reizen is echter iets waar we wel dagelijks mee te maken willen hebben.
Concept: ga je mee op reis?
Het concept is een stadskaart van Siem Reap waar zich op de verschillende locaties situaties afspelen. Zowel leuke vakantie situaties aan het strand als de duistere kant van Cambodja waar kindersekstoerisme in de rosse buurt volop gaande is. Het stoppen van de consument doen wervers met de vraag ‘wilt u kort met mij op reis/vakantie’? In het concept neemt een werver de consument mee van een heerlijk strand via de rosse buurt, waar het probleem zichtbaar wordt, naar het opvangcentrum en het politiebureau. Zo wordt de consument op een interactieve manier meegenomen naar de oplossing. Op de landkaart waar men over heen loopt staan pilaren waar informatie op staat. Zo zie je per locatie een portret, een aantal cijfers en de mogelijke oplossingen.
Het gesprek met de consument wordt luchtig geopend door het te hebben over reizen. Pas daarna zal de consument letterlijk in de wereld van seksuele uitbuiting stappen. Het concept helpt de werver om het verhaal goed te kunnen vertellen. Door de foto’s en voorbeelden kan de consument worden meegenomen in het verhaal. De pitch gaat hierdoor leven en door ‘letterlijk’ in de schoenen te staan van een reiziger die seksuele uitbuiting van dichtbij meemaakt is het onderwerp ineens geen ‘ver van je bed’ onderwerp meer.